Woda jest niezbędna w prawidłowym funkcjonowaniu naszego organizmu. Wiele osób ma jednak problemy z regularnym piciem wody, ponieważ myślą, że jeśli nie czują pragnienia to nie muszą pić. Dostarczanie organizmowi zbyt małych ilości wody może skutkować problemami z trawieniem, zmęczeniem oraz tyciem. Zatem jak pić więcej wody?

Konsekwencje picia zbyt małej ilości wody

  • Tycie – nasz organizm często nie potrafi rozróżnić głodu od pragnienia. Doprowadzić to może do podjadania a w konsekwencji do zwiększenia masy ciała.
  • Zmęczenie – woda jest niezbędna w wielu procesach zachodzących w naszym ciele. Mała ilość wody w organizmie może zatem skutkować złym samopoczuciem oraz zmęczeniem.
  • Wysoki cholesterol – warto wiedzieć, że organizm, który nie ma zapewnionej odpowiedniej ilości wody produkuje więcej cholesterolu. Dzieje się tak, ponieważ organizm stara się zapobiec dalszej utracie wody.
  • Problemy skórne – odwodniona skóra jest sucha, bardziej podatna na zmarszczki, rozstępy, cellulit oraz choroby skórne.

Ciekawostki

  • Każdy z nas traci około 10 szklanek wody dziennie. Taka ilość jest wydalana tylko przez: mocz, procesy, które zachodzą w organizmie, oddychanie oraz pocenie się. Ilość ta oczywiście może wzrosnąć, wszystko zależne jest od wielu czynników między innymi temperatury czy aktywności fizycznej.
  • Jesteśmy odwodnieniu już w przypadku, gdy odczuwamy pragnienie.
  • Picie zimnej wody pomaga w przyspieszeniu metabolizmu oraz spala kalorie.

Wpis na temat zatrzymywania się wody w organizmie znajdziecie tutaj – link.


PROMOCJA!

Odbierz i wypróbuj naszą DIETĘ ZA DARMO!

Aby odebrać darmową dietę napisz do nas na messenger z informacją, że chcesz skorzystać z darmowej diety.



Jak pić więcej wody?

  1. Woda z cytryną na lepszy początek dnia – oprócz tego, że nawadnia nasz organizm od samego rana ro jeszcze przygotowuje układ trawienny oraz pokarmowy. Dodatkowo poprawia pracę wątroby, rozkręca metabolizm, pomaga w wypróżnianiu.
  2. Pij pół szklanki wody przed snem.
  3. Wody owocowe jako zastępstwo dla zwykłej wody – nie chodzi mi tutaj o smakowe wody ze sklepów! Te stanowczo odradzam. Zamiast tego stwórz ją sam/a! Świetnymi połączeniami są:
    – plastry ogórka z miętą,
    – woda z cytryną,
    – kawałki truskawek, plastrów ogórka i mięty,
    – pomarańczy z grejpfrutem.
  4. Noś ze sobą butelkę wody – nie każe tutaj nosić 1,5 litrowej butelki! Przelej sobie wodę do mniejszej, wygodnej szklanej butelki, którą zawsze będziesz mógł/mogła mieć przy sobie. Tym samym nie przyczynimy się do większego zanieczyszczania środowiska małymi, plastikowymi butelkami. A my możemy mieć ładną butelkę, która będzie nas tylko zachęcała do sięgania po nią. 😉
  5. Przypomnienia – jak będzie najłatwiej? Instalując aplikacje na telefonie. Takie aplikacje będą wysyłać powiadomienia przypominające, by napić się wody.
  6. Postaw wodę w widocznym miejscu – jeśli dużo czasu w ciągu dnia spędzasz przy biurku postaw na niej butelkę wody. W przypadku gdy będzie ona widoczna częściej uda się po nią sięgać.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*