Wpływ kawy na dietę – Chyba każdy z nas w pierwszej kolejności kojarzy kofeinę z kawą, a co za tym idzie jako substancję pobudzającą. Jednak występuje ona w wielu innych znanych nam napojach takich jak:

  • kakao,
  • coca-cola,
  • kakao,
  • napojach energetycznych,
  • czarnej i zielonej herbacie,
  • wybranych suplementach diety oraz lekach.

Pewnie nie raz każdemu z nas nasunęło się pytanie: czy powinniśmy spożywać kofeinę w swojej diecie? Wiele osób, w tym specjalistów, nadal uważa, że kawa odwadnia nasz organizm. Jednak badania pokazują, że mimo iż płyny zawierające kofeinę działają na nas moczopędnie, to nie dają ryzyka odwodnienia. Z jakiego powodu? Napoje te są w stanie same dostarczyć odpowiednio dużą ilość wody, by wyrównać jej poziom w organizmie. Niewiele osób wie, ale spożywanie kawy przyczynia się do zmniejszenia ryzyka śmierci poprzez: choroby serca, choroby nowotworowe, cukrzycę, udary a także choroby układu oddechowego. Przy tym kofeina zwalcza zmęczenie, pobudza komórki do spalania zapasów tłuszczu oraz przyspiesza metabolizm. Powoduje także poprawę krążenia, a co za tym idzie ukrwienie tkanki tłuszczowej.


PROMOCJA!

Odbierz i wypróbuj naszą DIETĘ ZA DARMO!

Aby odebrać darmową dietę napisz do nas na messenger z informacją, że chcesz skorzystać z darmowej diety.


Jednak czy kawa jest dla wszystkich?

Wszystko zależy od indywidualnych preferencji, ponieważ są osoby, które po wypiciu jednej filiżanki kawy mają problemy z zaśnięciem lub z szybszym piciem serca. Dlatego jeśli kawa nie działa na Ciebie negatywnie, możesz śmiało stosować ją w swojej diecie. Pamiętaj jednak, że sama kofeina nie sprawi, że schudniesz, jednak warto dołączyć ją jako dodatek do stosowanej diety oraz ćwiczeń.

Zbyt duża ilość kawy dziennie może powodować brak apetytu, problemy ze snem a to w takim wypadku działa już negatywnie na metabolizm.

Podsumowując

Wpływ kawy na dietę może być zarówno korzystny jak i szkodzić. Kawa ( kofeina ) może być świetnym wspomagaczem w spalaniu tkanki tłuszczowej! Oczywiście pod warunkiem, że brak u Ciebie przeciwskazań i w rozsądnych ilościach.

Osobiście gdy jestem na redukcji często piję przed cardio „małą czarną ” traktując kofeinę jako świetny suplement przedtreningowy. 🙂

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*