Jaka dieta na płaski brzuch jest najlepsza? Czy jest jakaś, która pomoże nam w zachowaniu idealnie płaskiego brzucha? Wiele kobiet zastanawia się co należy jeść, by pozbyć się uciążliwej „oponki”.

Jak powinna wyglądać dieta na płaski brzuch? – co jeść.

  • Dieta powinna być niskokaloryczna. Co to oznacza? Błędne jest myślenie, że im mniej kalorii tym lepiej. Aby tracić zbędne kilogramy ważne jest by przyjmować mniej kalorii, niż jesteśmy w stanie spalić w ciągu dnia. Dzięki takim działaniom organizm pobiera zapasy z tkanki tłuszczowej, a w rezultacie chudniemy. Jednak przy takiej diecie należy pamiętać o zdrowym odżywianiu, tak by posiłki dostarczały nam potrzebnych substancji odżywczych. W niskokalorycznej diecie warto uwzględnić owoce oraz warzywa, a także produkty zawierające duże źródła białka oraz tłuszczów roślinnych. Oczywiście, dobrze byłoby pozbyć się ze swojej diety fast foodów oraz słodkości, które mają dużo kalorii, a niestety mało substancji odżywczych. Jednak to nie oznacza, że trzeba rezygnować ze wszystkiego na co mamy ochotę. W około 20% diety możemy uwzględnić ulubione przysmaki, zachowując przy tym 80% zdrowej i pełnowartościowej diety.
  • Dieta bogata w błonnik, która pomaga w regulacji pracy przewodu pokarmowego oraz obniża indeks glikemiczny. Wskazana jest w szczególności dla osób, które zmagają się z cukrzycą oraz insulinoopornością. Błonnik znajdziemy w makaronach pełnoziarnistych, nasionach roślin strączkowych ( fasola, ciecierzyca) kaszach gryczanych lub pęcak, oraz w pieczywie razowym. Niestety, dieta bogata w błonnik może być przyczyną wzdęć, wynika to z faktu, że flora jelitowa nie jest przyzwyczajona do spożywania większych ilości. Pojawia się to u osób, które wcześniej spożywały przetworzone produkty, białe pieczywo oraz jadły mało warzyw. 

Więcej o błonniku: tutaj.


PROMOCJA!

Odbierz i wypróbuj naszą DIETĘ ZA DARMO!

Aby odebrać darmową dietę napisz do nas na messenger z informacją, że chcesz skorzystać z darmowej diety.


  • Dieta bogata w białko, które możemy znaleźć między innymi w jajach, rybach czy mięsie. Dużo białka znajduje się również w nabiale czy nasionach roślin strączkowych. Jaka jest rola białka? Warto wiedzieć, że sprawia on, że jesteśmy bardziej najedzeni. Wszystko za sprawą tego, że zwiększa ono sytość spożywanych posiłków, dzięki czemu nie jesteśmy głodni. Dodatkowo spożycie potrawy z dużą ilością białka pobudza nasz organizm do spalania kalorii. 
  • W diecie powinno znaleźć się dużo warzyw oraz owoców, ponieważ są one niezbędne w codziennym żywieniu każdego z nas. Należy pamiętać jednak by owoce spożywać 1 raz w ciągu dnia, natomiast warzywa ok. 3 razy. Warzywa oraz owoce są bogate zarówno w wcześniej wspomniany błonnik jak i związki mineralne oraz oczywiście witaminy. Produkty te oprócz tego, że posiadają wiele substancji odżywczych są również mało kaloryczne. Ważne jest by w diecie pamiętać o tym, że nasz organizm potrzebuje witamin by być zdrowy i mieć energię na kolejny dzień. W diecie nie tylko kaloryczność ma znaczenie – warto również pamiętać o jakości spożywanych dań.
  • PAMIĘTAJ O NAWODNIENIU! Oprócz spożywania odpowiednich produktów warto również pamiętać o piciu odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia. Możemy sobie teraz zadać pytanie „odpowiednia ilość”, czyli tak właściwie ile? To wszystko zależy od indywidualnych rzeczy takich jak aktywność fizyczna czy stan zdrowia. Dodatkowo wpływ na potrzebną ilość nawodnienia ma temperatura oraz klimat, w jakim się znajdujemy. Jednak powinniśmy spożywać ok. 2-2,5 litra wody w ciągu 24 godzin. Jeśli mowa tutaj o nawadnianiu warto nadmienić, że nie chodzi tylko i wyłącznie o wodę a także o soki, kawę czy herbatę. Dostarczanie zbyt małej ilości płynów do naszego organizmu przyczynić się może do:  – pogorszenia się stanu skóry,
    – zaparć,
    – cellulitu,
    – częstego odczuwania głodu,
    – przybrania niechcianych centymetrów w okolicy brzucha.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*